Metal Gear Solid s podtitulem Rising je osmou hrou z kroniky Metal Gear. Hra vzniká pod taktovkou společnosti Kojima Productions, která opouští heslo "Taktická špionážní akce" a razí si novou cestu pod mottem "Blesková akce". Do popředí se vrací rychlý ninja Raiden, se kterým jsme se mohli setkat již ve starších hrách této série. A právě díky hbitému Raidenovi designeři mulví o žánru stealth hunt action.
Děj se odehrává v nepříliš vzdálené budoucnosti a ačkoliv se celá série nese v kontextu války a akce, tak její hluboká myšlenka je vlastně pacifistická. Hra se snaží poukázat na marnosti války, nesmyslnost jaderného zastrašování, nebezpečí jaderných zbraní obecně, psychologické důsledky války pro děti i dospělé, hrozby genetického inženýrství a hlavně na představu, že nepřátelé jsou nepřáteli pouze v relativním vyjádření.
Samotný Raiden se během hry pokusí dokončit transformaci, kterou již dříve započal. Tedy, svou lidskou část převést na mechanickou a stát se tak dokonalou zbraní na zabíjení. Navíc v průběhu hry se budete muset vypořádat s Raidenovou minulostí dětského vojáka, nebo s jeho lidskostí obecně.
Hlavní rysy :
- Klíčovým rysem je pro hru systém Zan-datsu - Uříznout a vzít. Systém zahrnuje rozsekání nepřátel a možnost brát si díly z jejich těl. Řeč je tedy zejména o robotech.
- Rostoucí stealth prvky, kdy si díky protagonistově rychlosti a hbitosti budete připadat jako lovec.
- Raidenovou hlavní zbraní je vysokofrekvenční čepel, ale najdete zde širší škálu vedlejších a doplňkových vybavení.
- Připravte se pocítit morální rozdíl v tom, když zabijete člověka, než když zničíte dokonalého robota.